קופת גמל להשקעה

מה היא קופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה, הינה מוצר פינסיוני, אשר עושים בו שימוש פיננסי, לצורך יצירת חיסכון לטווחים בינוניים עד ארוכים.

היות וקופות הגמל המסורתיות, הפכו משנת 2008, לקופות קיצבתיות בלבד, בשנת 2016 אישר משרד האוצר, מוצר חיסכון חדש ואטרקטיבי, קופת גמל חדשה – קופת גמל להשקעה.

קופות גמל להשקעה מאפשרת לחוסכים ליהנות מהיתרונות של קופת גמל רגילה אבל עם "אופציה בחינם" – אפשרות למשוך את הכספים שנצברו בקופת הגמל החדשה בכל עת (גם מתחת לגיל הפרישה) בצורה הונית (סכום מלא או חלקי), וללא תשלום "קנס" על פירעון מוקדם כמו בקופות הגמל המסורתיות ובתשלום מס רווחי הון (25% על הרווח הריאלי). לחלופין,  וכאן באה לידי ביטוי ה"אופציה בחינם", ניתן יהיה למשוך את הכספים כקצבה חודשית פטורה ממס לאחר גיל 60, בכפוף לאמור מטה.

מתי מותר למשוך את הכספים מהקופה החדשה?

משיכת הכספים מ קופת גמל להשקעה אפשרית בשתי דרכים :

  • משיכה הונית בכל רגע נתון, משיכה חלקית או מלאה, גם מתחת לגיל הפרישה, לפי בחירתכם. בעת משיכה הונית יבוצע ניכויי מס במקור של 25% על הרווח הריאלי, כפי שנהוג באפיקי השקעה אחרים.
  • משיכה קיצבתית פטורה – משקיעים שיבחרו למשוך את הכספים בדרך של קצבה (פנסיה) לאחר גיל 60 ייהנו מפטור מלא ממס.

למי מתאים להשקיע בקופות גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה היא כלי חיסכון אטרקטיבי המשלב אספקטים פנסיוניים ופיננסים. כמוצר חיסכון הינו מתאים הן עבור משקיעים בעלי טווח השקעה קצר או בינוני והן עבור חוסכים משקיעים לטווח ארוך המעוניינים ביצירת תוספת לקצבת הפנסיה העתידית שלהם.


אם אתם חוסכים לטווח קצר או הבינוני, הפקדת כספים בקופת גמל להשקעה, תאפשר ניהול של החיסכון על ידי מיטב מנהלי ההשקעות, בשווקים הפיננסיים (כמו קופת גמל, קרן פנסיה , קרן השתלמות וכו'), ולהינות מפוטנציאל תשואה על ההשקעה.

כל זאת מבלי לפגוע בזכותכם לממש את הנכסים בכל רגע נתון, בין אם במשיכה חלקית, או מלאה של שווי הנכסים בקופה. כמו בכל השקעה פיננסית, בעת פדיון, יבוצע ניכויי מס במקור(על ידי הגוף המנהל) של 25% על הרווח הריאלי.

נכון להיום הפק"מים הבנקאיים, מבטיחים ריבית נמוכה מאוד. השווקים הפיננסים לעומת זאת, מניבים ביצועים טובים יותר על פני השנים. על כן, משקיעים רבים, משתמשים במוצר קופת גמל להשקעה, על מנת לחסוך, ולהשקיע בשוק ההון, תוך שמירה על נזילות הנכסים. לדוגמא – קופות גמל להשקעה, עבור הילדים. 

אם ישנם נכסים אשר אתם מייעדים לשימוש בטווח הארוך, ואפילו לגיל פרישה, תוכלו להשקיע כספים בקופת גמל להשקעה, ליהנות משלל היתרונות של קופת גמל רגילה, ומעל גיל 60 תעמוד לכם האפשרות לממש את הכספים שנצברו בקופה, בדרך של קיצבה. במקרה זה הקצבה תהיה פטורה ממס.

מה היתרונות של חיסכון בקופת הגמל החדשה?

  • כל אדם רשאי לפתוח קופת גמל להשקעה, בכל גיל ובכל סכום (מינימום הפקדה חודשית שוטפת משתנה מגוף לגוף, ולרוב עומד על 100 ₪), ולהפקיד אליה ולקופות הגמל להשקעה הנוספות המתנהלות על שמו עד 71,337.73 שקלים בשנה (הסכום מתעדכן כל שנה בהתאם למדד). ההפקדה לקופה יכולה להיעשות באופן חד פעמי, בהפקדות שוטפות, או בשילוב של השניים.
  • נזילות, נזילות, נזילות! – משמע בכל רגע נתון תתאפשר משיכה הונית, חלקית או מלאה, בתשלום מס ריווחי הון. אפשרות  משיכה זו אינה קיימת בקופות הגמל הרגילות.
  • בדרך של משיכה קיצבתית יינתן פטור ממס על הקיצבה. כאמור, בעת במשיכת הכספים בדרך של קצבה/פנסיה, יינתן פטור על הקיצבה. משיכה זו תתאפשר רק החל מגיל 60.
  • רציפות השקעות בין מסלולי השקעה, ובין גופים מנהלים. כמו בקופות גמל רגל, יתאפשר מעבר מסלולי השקעה בתוך  אותו גוף מנהל, ובין גופים מנהלים, תוך שמירה על רציפות ההשקעה, וללא אירוע מס.
  • דחיית מס  – משמע, כל ניהול ההשקעות של הנכסים, נעשה בתוך הקופה, כל אירוע של קנייה/מכירה של ני"ע, קבלת דיוודינדים וכו – נעשים בתוך הקופה, ולא נחשבים למשקיע כאירוע מס. ביחס לתיק מנוהל/ תיק מיועץ בבנק, זה למעשה דחיית מס השקולה לתשלום מס בשיעור מופחת, ומהווה יתרון משמעותי.
  • שקיפות ונגישות – ניתן לעקוב אחר הביצועים של קופת גמל להשקעה אשר ברשותכם, דרך האזור האישי של הגוף המנהל. בנוסף, תוכלו להשוות בין ביצועי הקופות השונות באתר גמלנט של משרד האוצר, אשר מתעדכן אחת לחודש.
  • מגוון רחב של מסלולי השקעות וגופים מנהלים – ניתן לבחור מתוך מגוון רחב של  מסלולי השקעה, וגופים מנהלים שונים, המתאימים לאופייכם ולצרכיכם.
  • השקעה בנכסים אלטרנטיביים ונכסים לא סחירים – כמו קופת גמל רגילה, המוצר מאפשר השקעה בנכסים לא סחירים וקרנות השקעה אלטרנטיביות. מוצרים פיננסים אלו, לא מוחזקים בתיקים המנוהלים/תיקים מייועצים. להשקעה במוצרים פיננסים אלו חשיבות גבוהה בתקופה בה התשואות בהשקעה באג"ח נמוכות, ובנוסף הינם מוצרים אשר מפזרים את הסיכון בתיק ההשקעות, היות ולרוב אינם בקורולציה חיובית עם השווקים הפיננסיים.

אז למה להשקיע בקופות גמל להשקעה ב GROWTH FACTOR

קופת גמל להשקעה, הינה כלי פיננסי/ פנסיוני מצויין, אשר בו אנו משתמשים, כחלק מהליך התכנון הפיננסי, וניתוח תיק הלקוח. באמצעות כלי זה, ניתן למקסם את פוטנציאל התשואה של תיק הנכסים, ולמקסם את ביצועיו.

לאחר תהליך האיפיון, ובניית האסטרטגיה הפיננסית, נעשה שימוש בכלי זה, במקומות בהם מייצר ערך, וכחלק מהסתכלות על התמונה הכוללת, תוך הבאה בחשבון, של יתרונות המוצר למשקיע ולתא המשפחתי.

אז אם אתם מעוניינים להשתמש בכלי ההשקעה – קופת גמל להשקעה, בדרך שתתאים לכם, ליעדכים ולצרכיכם, GROWTH FACTOR, תשמח לסייע ולהציע לכם שימוש במוצר, במקומות ובאופן הרלוונטיים לכם!

הצטרפו אלינו ותתחילו להרוויח!

דילוג לתוכן